Project Description

De-escalerend communiceren en gedrag.

Essentieel bij het voorkómen van incidenten is op tijd spanningsopbouw en verandering van gedrag signaleren.

Grenzen herkennen en erkennen – van klanten, collega’s en jezelf. En grenzen aan kunnen geven is belangrijk in het kader van veilig en gezond werken.

De training ‘De – escalerend communiceren en gedrag’  richt zich vooral op de keuzes die je kunt maken in de communicatie en eigen gedrag.

Werkwijze:

Aan de ene kant wordt informatie gegeven en een theoretisch kader neergezet, we behandelen het Ik-Jullie-Jij model. Aan de andere kant leren de deelnemers door middel van ervaringsleren: zelf oefenen aan de hand van door hen ingebrachte situaties en of ervaringen. Dit kan ondersteunt worden door een trainings acteur.

De trainer kijkt samen met u terug en analyseert het op inhoud, houding en gedrag. Om vervolgens effectief gedrag te leren inzetten.

Tijdens de training werken we aan communicatietechnieken waardoor je duidelijker overkomt en beter aansluiting weet te vinden bij je gesprekspartner in vervelende en/of emotionele situaties. Je leert omgaan met heftige emoties, zodanig dat het niet tot een escalatie leidt, zoals zo vaak het geval is als we intuïtief reageren. Door bewust ander gedrag in te zetten, blijft het een constructief gesprek.

Leerdoelen:

  • Inzicht eigen voorkeursgedrag en effectief reageren
  • Tijdig signaleren van frictie en misverstanden
  • Inzet van non-verbale communicatie gericht op empathie
  • De-escalerend communiceren in lastige emotionele situaties

 

Vul onderstaand formulier in en we nemen contact met je op over de mogelijkheden